100% organic, Homemade Formulas Regional Handmade Zero Waste Packaging
Rosenrot Naturkosmetik GmbH EN

CleansingBit® with green clay

ECOCERT COSMOS ORGANIC certified
€9.50 *
Content: 65 Gramm

Prices incl. VAT plus shipping costs

Shipment time 3-5 workdays

Options:

  • 7001502
Product information "CleansingBit® with green clay"

New Packaging - Same ingredients

Naturally effective cleansing with green clay, sage extract (all ingredients in organic quality), organic barley grass and organic sage water for impure/oily skin and also combination skin. Clarifies and regulates, leaving skin feeling smoother and more matte.

Contains:

  • Green clay dried under the sun and very finely grinded absorbs skin impurities and oils like a sponge. Excellently regulates the oil balance moisturizes, strengthens the natural protective mantle and promotes the regeneration process of the skin.
  • Roman chamomile hydrolate (organic) has an anti-inflammatory, balancing, soothing and toning effect. It is especially suitable for skin irritations. It has an enchanting scent that soothes and harmonizes.
  • Barley grass (organic) contains many vitamins, enzymes, minerals, proteins, antioxidants and chlorophyll that have a positive effect on the skin. Barley grass has a detoxifying effect. The skin gets more elasticity and wrinkles smooth out. Barley grass enzymes improve overall skin respiration and regenerate the skin.
  • Shea butter (organic) also called the gold of women, which is full of valuable ingredients and nourishes the skin soft and tender.
  • Honey the "ancient Romans" called "heavenly medicine": they used it to soothe the skin and smooth rough spots. It provides supple and soft skin and has a very soothing effect.
  • Squalane preserves the skin from moisture loss

Original weight: 65 g
This product is fragrance free.

Allergic: Allergic & Sensitive
Fragrance: Fragrance free
Skin type: Oily & blemished skin, Young Skin
Directions of use

Preparation: If necessary, the face can be pre-cleaned with a soap to remove make-up. Cleansing/exfoliation: Gently stroke the highly moistened bit several times over the well wet skin (or first emulsify in the wet hand) and gently cleanse and exfoliate the wet face/neck/decolleté with the resulting creamy emulsion.
If necessary, the clay emulsion can be left on the skin as a mask (about 10 minutes). Afterwards, rinse thoroughly with warm water use skin care as usual.

CleansingBit can also be used perfectly for hand / foot care and is great after shaving /waxing the legs, or wherever an extra portion of care is needed.

Learn more about the use
Tipps

Rosenrot Beauty Serum is excellent in combination with CleansingBit.

Important:

  • Please always store CleansingBit in a dry place, since it can dissolve in water or form mold. A loofah is particularly designed well for storage.
  • Please do not store CleansingBit in an airtight container, as it loses moisture and since it must be able to loses moisture and it must be allowed to breathe. Fits well into the bit box (only for transport).
  • CleansingBit may break if handled roughly, please handle this wonderful beauty helper with care.
Ingredients

Calcium Carbonate, Illite, Montmorillonite, Kaolinite, Butyrospermum Parkii Butter*, Diatomaceous Earth, Matricaria Chamomilla Flower Water*, Salivia Officinalis Extract*, Honey Powder* and Maltodextrin**, Squalane (vegetable), Tocopherol, Helianthus Annuus Seed Oil
* Ingredients from organic farming
** made using organic ingredient
100% natural origin of total

Learn more about the ingredients
Write a review
Write a review
Evaluations will be activated after verification.
Please enter these characters in the following text field.

The fields marked with * are required.

Customer reviews for "CleansingBit® with green clay"
10 Feb 2021

Pflegt und reinigt die Haut

Ich nutze das CleansingBit mit grüner Tonerde nun seit einigen Wochen und bin sehr zufrieden mit der Wirkung des Bits. Allerdings muss ich dazu sagen, dass ich das CleansingBit aufgrund der Textur ausschließlich als Maske benutze, nicht als tägliche Reinigung - dafür wäre sie mir wohl auch etwas zu "matschig". Als Maske finde ich sie jedoch super, die mattiert und reinigt meine Mischhaut sehr gut.

9 Feb 2021

endlich ein passendes Produkt

Nachdem ich jede Menge verschiedene Gesichtsreinigungen und -pflegen probiert habe, bin ich endlich zu Rosenrot gekommen. Ich habe direkt gemerkt, dass meine Haut mit dem CleansingBit besser wird, musste dann aber noch lernen, dass bei allen Rosenrot-Produkten gilt: weniger ist mehr! Ich ziehe den Bit nur ein- bis zweimal über meine nassen Hände und verteile die Tonerde dann im nassen Gesicht. Wenn man zuviel nimmt, lässt sich die Tonerde schlecht abwaschen und die Haut leidet darunter. Als Pflege nutze ich das Schönheitsserum (nur 2 Tropfen für das gesamte Gesicht). Endlich sind bei mir Pickel seltener und Mitesser weniger.

23 Aug 2020

Mattiert, aber schwer abzuwaschen

Ich habe die Gesichtsreinigung nun seit 2-3 Wochen in Gebrauch und bin etwas enttäuscht. Sie hat zwar den gewünschten mattierenden Effekt und die Hautunreinheiten wurden nach ein paar Tagen besser, aber sehr gut verteilen lässt sich der “Tonmatsch“ nicht. Vor allem aber stört, dass sich das Produkt auch mit viel Wasser unter der Dusche nicht ganz abspülen lässt. (Vielleicht liegt es am sehr kalthaltigen Wasser....) Die Unreinheiten sind mittlerweile leider auch wieder zurück, so dass ich weiter nach dem passenden Produkt suchen werde.

9 Jun 2020

Mein Sohn ist 16 und hat pupertätsbedingt viele Mitesser und unreine Haut. Sie ist sooo viel besser geworden mit dem Cleansingbit. Toll!!

9 Mar 2020

Ich liebe dieses Cleansingbit! Es ist ganz fein und mild für meine empfindliche Haut und kleine Entzündungen heilen sehr gut ab.
Danke für diese wunderbare rettende Naturkosmetik!!! Nie mehr ohne Rosenrot :-)

5 Sep 2018

ich neige zur unreinen Haut bzw Mischhaug, deshalb hab ich mir den cleansingbit mit grüner Tonerde bestellt. Die Handhabung ist wirklich sehr einfach und wie beschrieben. Allerdings habe ich das Gefühl, dass grüne Tonerde etwas zu scharf für meine Haut ist, deshalb habe ich mir jetzt nochmal den mit rosa tonerde gespannt und werde diesen testen.

11 Sep 2017

Einfach toll für alle, die Müll vermeiden wollen und nicht so viel Zeit zum Anrühren haben.
Und natürlich unschlagbar auf Reisen.
Da ich unschlüssig war, welcher CleansingBit am Besten zu meiner etwas empfindlichen, aber zu Unreinheiten neigenden Haut passt, habe ich mir den Bit mit grüner und rosa Tonerde bestellt. Von der Anwendung her ist er ganz unkompliziert. Einfach wie Seife oder die SchampooBits anfeuchten und in den Händen verreiben bis genug Maske/"Tonerde"matsch" entstanden ist. Dann wie eine Maske/Peeling mit den Händen auftragen oder mit dem Bit direkt übers Gesicht gehen. Er schäumt natürlich nicht und lässt sich nach einigen Minuten am Besten mit einem Waschlappen oder Konica Schwamm entfernen. Achtung, die Haare am Haaransatz besser waschen, wenn sie was abgekriegt haben. Sind sonst leicht stumpf und verklebt. Also ein tolles Produkt für die morgendliche Duschroutine.
Mir ist der Bit mit grüner Tonerde im Endeffekt zu "scharf" fürs Gesicht gewesen. Ich benutze ihn, wenn ich mal Zeit finde, aber gerne für den Rücken (daher nur vier Sterne).
Dafür benutze ich im Gesicht mit Begeisterung den rosa TonerdeBit, im Wechsel mit der "schwarzen Salzprinzessin".
Noch ein Punkt, der mich als Allergikerin sehr freut ist, sie enthalten beide keine Duftstoffe.
Vielen lieben Dank dafür!!